söndag 18 januari 2015

Välkomna!

Hej på er allihop och välkomna att ta del av hur jag gör för att hålla matkostnaderna nere och göra något annat för dom pengar som blir över.

Jag har drivit en liknande blogg för några år sedan men den finns tyvärr inte längre.
Idag har jag gjort fynd, 1 kg nötgrytbitar för 45 kr, det blir både köttsoppa och köttgryta med matlådor och 6 medelstora kotletter för 35 kr.
 Om jag gör någon form av broccoli gratäng till kotletterna och potatisen så blir det 6 port. Broccoli odlade jag själv i somras och det finns i frysen.Jag har upptäckt att det går åt mindre kött om jag har någon varm grönsaksrätt eller kokta grönsaker till maten.

Jag upplever att det är lite mer arbete med matlagningen då man ska ta reda på allt men tid är pengar så jag tycker att det är värt det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar